29.03.2016

Lydbok

Jeg er blitt hekta på lydbok! 
Rett før påske skrev fotballfrue om en app som heter "Storytel". Storytel er Nordens største strømmetjeneste for blant annet lydbøker, og for en fast månedpris på 169 kroner kan du lese og/eller lytte til tusenvis av bøker :) Klikker du deg inn via fotballfrue sitt innlegg, får du 30 dagers gratis prøvetid. Prøvetiden går automatisk over i et abonnement, men du kan når som helst melde deg ut - det er ikke bindingstid. Jeg tenkte at jeg ville prøve det ut, da jeg liker å lese bøker, men rett og slett ikke har tid til og åpne bøkene jeg har liggende. Det angrer jeg ikke på. Jeg går lange turer med vognen og hører på lydbok. Jeg hører mens jeg tar oppvasken, bretter klær, strikker (yes, jeg har begynt å strikke) og når jeg drikker kaffe og Eivind sover. Det er herlig avslappende. Faktisk hører guttene på lydbøker også. Jeg plugger i øretelefonene til mobilen, finner fram en kjekk lydbok og setter dem i sofaen - de liker det godt. Og det gir meg 10-20 minutter med FRIHET ;)

Jeg hører på "Den ene pluss en" for øyeblikket, av Jojo Moyes. Fantastisk! Planlegger å prøve meg på litt krim etterpå. Kanskje en av Keppler bøkene? Eventuelle gode tips tas imot :)

Det er veldig enkelt å bruke appen, ikke noe innviklet greier for å si det slik. Den har mange nyttige funksjoner, som for eksempel sove-modus (se bildet nederst). Der kan jeg velge hvor lenge lydboken skal bli lest før den automatisk går over i sove-modus. Dumt å sovne, og så leser bare lydboken videre og videre.. Ellers kan du sette bokmerke der du er kommet, justere lesehastighet, spole ol. Den har det du trenger for å høre en god bok med andre ord :)

Nå hopper jeg til køys med en bok på ørene. Skal få lagt over bilder fra påsken snart, så skal dere få se litt av hva vi gjorde i Sirdalen :)



- Anette -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar